برچسب :: کمپین نخریدن

دست‌های پشت پرده در کمپین نخریدن خودرو




در حالی حدود یک سال و نیم از ماجرای «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» می‌گذرد که وزیر صنعت،معدن و تجارت از زوایای جدید آن صحبت به میان آورده و تاکید می‌کند گردانندگان این کمپین به‌دنبال متوقف کردن رشد اقتصادی کشور از مسیر صنعت خودرو بوده‌اند.اواخر بهار سال گذشته بود که این پدیده خطرناک در بازار خودرو کشور رخ نمود و سبب شد فروش خودروسازان داخلی در رکودی سنگین قرار گیرد و محصولات شان در انبارها و پارکینگ‌ها باقی بماند. با بروز پدیده «کمپین خرید خودرو صفر ممنوع» که از شبکه‌های اجتماعی جان گرفت، بازار خودرو و فروش شرکت‌های خودروساز داخلی به‌طور مستقیم تحت‌تاثیر قرار گرفته و اوضاع برای دومین صنعت بزرگ کشور بحرانی شد. این کمپین که چند ماهی ادامه داشت، بخشی از مشتریان را از خرید خودروهای داخلی منع کرد تا در پی آن، عرصه بر شرکت‌های خودروساز داخلی تنگ شود و در نهایت اگر نبود کمک ویژه دولت، شاید صنعت خودرو همچنان در بحران دست و پا می‌زد و نجات نمی‌یافت.هرچه بود، دولت توانست با ارائه حدود 130 هزار فقره تسهیلات 25 میلیون تومانی، ضمن از بین بردن کمپین موردنظر، یکی از شلوغ‌ترین دوران فروش را برای خودروسازان رقم بزند.

[1395/12/01 11:00]

وضعیت خودروسازان یک سال پس‌از «کمپین»




در روزهایی که نمایشگاهداران خودرو پایتخت از رکود سنگین در بازار می‌گویند، خودروسازان روزهای شلوغی را پشت‌سر می‌گذارند و از همین رو قادر به قبول تعهد جدید به‌خصوص در حوزه فروش اعتباری نیستند.آن طور که خبر می‌رسد، خودروسازان به دلیل افزایش تعهدات خود ناشی از پیش‌فروش‌های قبلی، فعلا پیش‌فروش‌های اعتباری و چکی را متوقف کرده‌اند تا جوابگوی مشتریانی باشند که در گذشته برای خرید ثبت‌نام کرده‌اند.

[1395/09/17 10:00]

قبول دارم در سال‌های گذشته خودروها را دیر تحویل دادیم




مدیرعامل خودروسازی سایپا با اشاره به کمپین نخریدن خودرو که در سال پیش راه انداخته شده بود می‌گوید در آن زمان شدیدا انصرافی خرید داشتیم که در همین زمینه متذکر شد قبول دارم که در طی سال‌های گذشته خودرو را با تاخیر به مشتری‌ها تحویل دادیم.

[1395/06/02 11:00]